Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, oktober 02, 2005

Bollen - inte så rund som man kan tro

Nu säger token i Canal plus-studion att om inte Liverpool vinner i dag är det kört. Ligan avgjord. Chelsea vinner. Visst de ser bra ut, men om jag inte minns fel avslutas serien i maj nästa år. Liknande tongångar var det här hemma för ett par veckor sen. Guldartiklar skrevs om Djurgården. Nu var det klart. Visst, de kan mycket väl fortfarande vinna, men "hold your horses". Är jag inte felunderrättad har DIF och IFK just nu lika många poäng och de har tre respektive två matcher kvar att spela.

Det verkar vara viktigt att vara den som först tar ut segern i förskott.

Hammarby vill jag inte ens prata om.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida