Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, november 16, 2005

Pundarpop

De är ganska fyndiga och ofta rättvisande de kreativa genreindelningar skivor får i DN:s recensioner.

Pundarpop heter det om Babyshambles "Down in Albion". Visst är det lite sluddrigt och ofokuserat ibland, som Fredrik Strage påpekar, men mycket gillar jag verkligen. Det är något som tilltalar mig i det där som låter som lite sluddrigt jammande. Och så plötsligt hittar man energin, riktningen. Visst, det finns något spår som är mer än lovligt flummigt. För att hänga med på en låt som "Pentonville" räcker det nog inte med att röka lite gräs.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida