Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, november 13, 2005

Gubbslem

Många aggressiva, mer eller mindre alkoholiserade, äldre män ute på stan en lördagkväll. Lyckades bli förolämpad två gånger mellan Götgatan och Hornsgatan. Och då vill jag påstå att varken jag eller flickan i mitt sällskap var särskilt provocerande där vi gick på väg hem från bion.

Vid Slussen stod en snubbe och vinglade på gatan och kallade mig bonnjävel. Hur kunde han se det? På Hornsgatan snubblade en skäggig dansk runt och förbannade, först alla svenskar och sedan mig, samtidigt som han satte upp ett långfinger i ansiktet på mig . Danskjävel, sa jag med ett leende och gick vidare.

Tacka vet jag dagens ungdom.

Har just städat min inte alltför omfattande lägenhet. Oj, vad jag är värd att lägga mig i soffan och äta pizza nu. Synd bara att det är ett meningslöst landslagsuppehåll i fotbollsligorna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida