Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, november 01, 2005

Ett slut och en början

Så var den slut, resan med Värmen och till slut fick rockartisten i boken, som man inte kan låta bli att ta för Lundell själv, ro någonstans bland de schweiziska bergen, av alla ställen, tillsammans med en kvinna och en lånad hund och kanske ska han ha ett barn till efter all rastlöshet och alla turer fram och tillbaka.

"Jag inbillar mig inget. Jag har inbillat mig nog i livet. Jag inbillar mej till exempel inte att jag har hittat ´den rätta´ till slut. Jag inbillar mej inte att det här kommer att bli så mycket lättare än det varit förr. Jag tror inte jag inbillar mej nånting längre. Mer än i så fall att jag inbillar mej just det, men nånting måste ändå ha hänt, nånting måste jag ha lärt".

För att lindra abstinensen har jag istället gett mig in i Klas Östergrens mystiska värld som finns här utanför på Hornsgatan. Lite annorlunda. Mer historia, intrig och i en lite mer koncentrerad stil. Också mycket bra. Enligt försnacket en given vinnare av årets Augustpris.

Är det möjligt? Snart är det jul och nytt år och ett år äldre - igen. Kollar efter biljetter till Småland. Det mesta är redan uppbokat. Orkar inte beställa riktigt än.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida