Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, december 22, 2005

Snart packad och glad

Så var det städat, putsat, diskat, tvättat, packat och klart. Snart rullar bilen söderut.

In i det sista skriver jag på texter så svarta och sorgliga att jag blir alldeles illa till mods. Men det är väl precis där man ska vara. När det börjar brännas, det är då man ska rota lite till. Lida för konsten, eller nåt. Samtidigt kan jag inte vara säker på om det är svidande vackert eller blir pekoral. Bäst att ta semester från det också ett tag. Fast anteckningsboken följer med på resan.

Bara en julklapp återstår att inhandla. Vad köper man egentligen till sin gudson som är sju år? Man vill ju inte vara en sådan där tråkig vuxen som köper tråkiga saker. Förra året sa han till mig i förtroende för att inte såra de som haft den dåliga smaken att köpa mjuka paket - jag vet inte vad du tycker, men jag gillar inte kläder.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida