Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, januari 26, 2006

Bulleribulleribock!

Ligger naken i sängen och läser tidningen när det plötsligt bankar på dörren. Får på mig provisorisk klädsel och öppnar. Utanför står Felix Herngren, Hans Ingemansson (han som bankade så skönt på Hammondorgeln i The Creeps) och några till. Det ska spelas in reklamfilm nästa vecka i min trappuppgång. De skulle vilja använda min lägenhet. Någon skulle komma ut därifrån och de skulle kunna byta om där.

Jag vet inte. Viss ersättning utgår, men min magkänsla säger nej. Det här är mitt hem, faktiskt det enda hem jag har. Ska min lägenhet ge sig in i "branschen" nu också? Vi får prata om det där. Även en lägenhet har väl rätt till viss integritet!?

I dag lyssnar jag på Oasis hela dagen och ja, nu städar jag.

"Some might say they don´t believe in heaven. Go and tell it to the man who lives in hell."

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida