Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, januari 26, 2006

Gubbjävel!

Känner mig som en latent gubbjävel (ett fantastiskt uttryck Marcus Grahn använde i en recension i AB i går). En sådan där som vill ha lugn och ro, inte en massa spring, oväsen och störigt mediafolk inpå knuten.

Vem har bestämt att de ska få vara och spela in i min trappuppgång? Inte nog med att de vill ha min lägenhet, är jag hemma vill de säkert att jag ska vara tyst också.

(Det där sista motsäger kanske lugn och ro. Men jag vill stå för oväsendet själv, när jag vill.)

1 kommentarer:

Blogger Björn Johansson sa...

I feel like a "gubbjävel" when complaining about having people running around in my trapphus.

But who said Three Friends can make their commercial there? And why do they think it´s a good idea to use my apartment as some kind of dressing-room?

3:36 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida