Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, januari 27, 2006

Full, bedragen och bitter. (Och magsjuk?)

Markus "Sverige har vassare kritiker än artister" Larsson på Aftonbladet verkar ha hittat sin nisch. Att helt onyanserat totalsåga de band han påstår sig tycka om. Naturligtvis är Oasis inte ett viktigt band 2006. Som jag skrev i går handlar det främst om nostalgi och de gamla låtarna.

Men vi som var med (vilket Larsson förmodligen också var) när de var på topp minns att de stod som pappfigurer då också. De tre andra i bandet som inte heter Gallagher var statister även då, fast med andra namn. Visst, Liam hade lite problem med rösten, men han återhämtade sig och vad jag såg var det han drack genomskinligt och fanns i platflaska. Förmodligen vatten.

För ett mer sansat omdöme läs till exempel City i dag. En trea. Varken mer eller mindre. Om det här var noll plus måste det vara svårt att få skalan att räcka till. Så, god natt, Markus. Måste vara jobbigt att behöva sitta uppe och skriva sent på kvällarna.

1 kommentarer:

Blogger Knegarn sa...

läs även

http://knegarn.blogspot.com/

"såga så spånet yr"

1:17 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida