Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, februari 11, 2006

Litteraturvetenskap

Det krävdes en litteraturkritiker från DN för att såga "Burroughs". Vad andra menat vara välskrivet och intressant får han till, "...denna bekvämt psykoanalaytiska studie som redan i utgångspunkterna måste ge upp ambitionerna att säga något väsentligt om ett av 1900-talets viktigaste författarskap."

Ja, inte vet jag. Å andra sidan säger det ju inget om hur föreställningen är som teaterupplevelse betraktat.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Men en sågning var det väl inte riktigt. Själva skådespelarprestationerna lyftes som i "med stor framgång.." (Leo) "utmärkta tolkningar" (Joel och Fredrik). Han var nog bara väldigt intresserad av själva författarskapet.

Ni var jättebra!

9:19 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Nej, mig gör det inget. Men att fem porcent av föreställningen handlade om det som är intressant och att den inte säger något väsentligt är ju inte direkt en hyllning.

11:15 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida