Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, juni 22, 2006

Rai, rai...

Det blir roligare att se vm-matcherna tillsammans med människor som tycker att just den här matchen är lika viktig som jag tycker Sveriges matcher är. När "gli azzurri" ska spela är det mer än fullt på dello Sport, det är blå landslagströjor, flaggor och, ja, allt det där som hör till. Det sjungs med i nationalsången och blir ett vansinnigt liv när Italien gör mål, vilket de lyckas göra två gånger mot Tjeckien. Därmed får, som han heter enligt kommentatorn på RAI, "Niedvied" och de andra åka hem.

Ja, allt går riktigt bra tills Svenne-banan kommer in i andra halvlek. Och ställer sig precis framför mig. Jag påpekar att jag inte ser om han står där. Du får väl ställa dig upp, säger Svenne. Och skymma för alla som sitter bakom mig då? undrar jag. Jag påpekar att vi alla som finns i lokalen tagit hänsyn till varandra, flyttat oss och kommit överens, ända tills nu.

Skiter väl han i.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida