Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, juni 26, 2006

Magiskt, men tragiskt

Sommarledigt, moln och regn och ipoden är på sitt allra mest lågmälda humör och serverar Springsteens Jersey Girl, Sometimes I Feel So Lonely med Primal Scream, Håkans, Magiskt men tragiskt, Rammsteins, Ohne Dich och som pricken över i kanske den sorgligaste sång Elvis har hört, I`m So Lonesome I Could Cry. Alltsammans kommer på en slumpmässig rad medan jag springer min runda och känner mig gravid. Det är något knas med magen.

Och jag undrar vad van Nistelrooy "the Dutch goal scoring machine" har gjort för fel eftersom van Basten hellre förlorar mot Portugal och åker ur VM än låter honom komma in på planen. Visst, han verkar vara lite jobbig och sägs ha mobbat Ronaldo hemma i United, men mål kan han göra.

Och efter gårdagens världsrekord i kortutdelning (vilket i och för sig kanske inte var fel) fortsätter domarna att spela en stor roll. Italien skulle verkligen inte haft straff där på övertid när den stackars australiensaren råkade ligga i vägen för en snubblande Grosso och det var fem sekunder kvar av ordinarie tid.

1 kommentarer:

Blogger Magnus Carlbring sa...

ja livet är lite sisådär vissa tristdagrar

4:37 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida