Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, juni 25, 2006

Hemma på min gata i stan...

Tillbaka i stan efter sill och grill, Everts nödrimm, t.ex. mås - gunås (!), fotboll och kubb på liv och död, nästan. En av de grövre överträdelserna var när någon, inga namn, byggde upp med mossa bakom en av, ja, vad heter de, träklumparna. Vederbörande blev dock upptäckt, skamklippt och kölhalad.

Sen var det visst fotboll i Tyskland också. Det var inte spännande ens innan det börjat. Det låg liksom i luften, Sverige skulle inte vara i närheten. Lucic var inte alls bra, det gjorde inte ens något att han blev utvisad och nu får Henke åka hem till Helsingborg och träna straffar. Ett tag kändes det som att nu är det över. Och det är det också - för Sverige, men nu börjar det riktiga, roliga VM. Inget att spara på längre, vinna eller försvinna, förlängning och straffar. Nu håller jag på England.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida