Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, juli 29, 2006

En vän på vägen

Laddar ner Tom Pettys nya - Highway Companion. Precis den där typen av soft-rock som är hur bra som helst. Inget märkvärdigt, inget nytt, men det är kvalitet. Detta kan jag konstatera redan efter bara en genomlyssning. Allt sitter där det ska. Och det är Jeff Lynne som producerar. Kanske snackar vi en ny klssiker i samma anda som Full Moon Fever.

Synd att Petty sällan kommer till Europa och spelar. Tror det skulle vara en upplevelse och att man skulle få precis vad man vill ha. Till skillnad från sina "bröder" Dylan och Young är han inte lika avig.

Vad gäller inredning kanske Canton skulle vara någonting? En stabil svart pjäs i min i övrigt ganska vita lägenhet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida