Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, juli 27, 2006

Gå och fiska!

Jag går och fiskar. Men fisken får jag inta på Telegraf. En restaurang mitt ute i ingenstans där man kan sitta på uteserveringen och titta ut över vattnet och Lidingö och ha solen i ögonen. Jag äter skärgårdscheescake med löjrom och fisk- och skaldjursgryta som jag sköljer ner med dyrt utländskt vatten. Gott men inte oerhört upphetsande.

Visst är det ett en härlig naturnära upplevelse att stiga upp tidigt på morgonen, packa ner några mackor och kaffe och ge sig ut i en liten båt för att fiska. Men fisk, nej. Vet inte om jag någonsin dragit upp någon, så det var inget jag räknade med. Tvärtom. Brukade fiska någon gång varje sommar med farfar. Det var trevligt, men minns inte att vi fick någon fisk.

I alla fall. Fiskgaranti lämnades - nästan. Jag var inte i närheten, men fick i alla fall se både en gädda och en abborre. Och skönt var det att sitta i sjön, så att säga, när solen stekte på.

Sen in till stan och spela tennis. Börjar nästan bli en vana. Nu har jag ju i alla fall spelat två timmar de senaste tio åren. Grundslagen börjar sitta, typ.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida