Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, augusti 02, 2006

Det gör ont när lemmar brister

Har du en bok som är min? "Den som stjäl, eller lånar och inte återlämnar, en bok från dess ägare, må den förvandlas till en orm i hans hand och förgöra honom. Må han slås med förlamning och alla hans lemmar brista. Må han förgöras i smärta".

Denna inskription finns i San Pedroklostrets bibliotek i Barcelona. Jag läser kulturtidskriften Café och får lära mig detta och att Milli Vanilli drog på sig 27 olika stämningar och fick lämna tillbaka sin Grammy bara för att de inte sjöng själva på sin skiva. Herregud! Det skulle aldrig hända idag. Antingen gillar man musiken eller inte, sen spelar det väl inte så stor roll om det är killarna på bilden som själva har skrivit och sjunger sången. Jan Gradvall skriver om bimbopop, Sunblock, som jag inte hört - heller - och, Milli Vanilli.

Fabrice Morvan och Rob Pilatus fick ta smällen. Och då särskilt Rob. Det fortsatte med att en amerikansk domstol beslutade att alla som köpt skivan Girl you know it´s true och hade kvittot kvar skulle få tillbaka tre dollar. 80 000 utnyttjade den möjligheten.

Rob Pilatus gjorde sitt första självmordsförsök 1991, missbruk och fler försök följde, 1998 dog han i hjärtattack.

För övrigt måste Sommaråttan på TV8 vara ett av de fem sämsta program som sänts i televisionen. Det står klart efter att jag har sett ungefär fem minuter av ett avsnitt. Två personer, som jag inte vill veta vad de heter, sitter och ser ointresserade ut och har absolut ingenting att säga. Som när jag själv sände studentradio och hade glömt att förbereda mig, fast på teve.

Måste genast kolla bokhyllan. Kanske har jag en bok som är din. Hemska tanke! Jag som har ormfobi.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida