Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, augusti 01, 2006

Välförsäkrad

För övrigt hatar jag den person som i söndags på pizzeria Piccolo Angelo på Verkstadsgatan stal mina solglasögon.

Men jag gillar försäkringsbolagen, både Folksam och if, som vid varsitt tillfälle under de senaste veckorna utan en massa krångel betalat ut pengar till mig. Min föreställning var att det i stort sett var omöjigt att få pengar från ett föräkringsbolag. Varför jag betalat in pengar till dem vet jag inte. Nu har det räckt med att jag ringt och sagt hur det ligger till, svarat på några frågor och sen har pengarna kommit. Inte en massa blanketter, ifrågasättande och tjafs. Bra där!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida