Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, augusti 01, 2006

Mera allsång

Två låtar inspelade - Vackrare än du tror och Eldsjäl. Inte riktigt färdiga, men på god väg. Återstår gör lite gitarr, kör och så mixningen. Det tar vi i början av nästa vecka. Sen kommer det där med omslag, hemsideuppdatering, videoinspelning och allt det där. Sen hoppas jag på fler spelningar i höst.

Framåt kvällen ska Rickard som spelar in musiken vidare på ett fotojobb. Jag följer med och hamnar på ännu en allsång. Nu på Siggesta gård, någonstans i skogen en bra bit från stan. Och där kommer de, Sommaren är kort och Ta mig till havet, sångerna som undveks vid midsommar. Det är trivselstämning och folkligt värre. De på scenen är proffsiga och vi i publiken dras med i att sjunga, dansa och klappa. Något helt annat än Debaser, men varför inte?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida