Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, augusti 15, 2006

Lazarus

Den här sommaren tycks aldrig ta slut. Inte för mig i alla fall. Det är den ena slöa dagen efter den andra och efter ett kort uppehåll visar det sig att även solen är kvar. I väntan på någonting drar jag långsamt upp planer för hösten medan jag vandrar runt på stan.

När det börjar regna tar jag skydd inne på Nitty Gritty. Sen tunnelbana till city. På Åhléns köper jag Lundells Lazarus från förra året. Inte för att jag egentligen är så vansinnigt sugen på den, men när dubbelplattan reas ut för sextio spänn finns det inte någon anledning att inte utöka samlingen. På Kungsgatan äter jag raggmunk till lunch. Sen till Telenor på Hamngatan och köper ny mobiltelefon. Eller köper och köper. Får den i stort sett gratis och behöver bara binda mig i ett år och hela avgiften jag ska betala varje månad får jag ringa för.

Nu blir det 3G, radio, Mp3, kamera och allt det där. Och framförallt, kanske kan min kommunikation med omvärlden förbättras nu när jag förhoppningsvis kommer att höra vad folk säger och inte behöver verka förvirrad, spänd och konstig när jag försöker urskilja budskapet som eventuellt finns där i bruset.

Innan jag vänder hem igen skaffar jag för säkerhetsskull ett par pocket i ämnen som kommunikation och att sälja idéer, som en förberedelse för hösten.

Trött blir jag i alla fall. Tar en kaffe i solen utanför Kaffebar på det nya Bysis torg och börjar läsa i en av böckerna. Sen hem och ladda om. Ikväll blir det till att skaffa ny energi genom fotbollsträning.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida