Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, augusti 11, 2006

Kul ombord

Trodde jag gillade att åka tåg. Vet inte. Man är alltid sen, har för mycket packning att släpa på så att man är trött och svettig och man måste köpa mat innan och kön till McDonalds går som vanligt långsamt och deras växel är slut och man går åt fel riktning på plattformen när man ska hitta sin vagn och på ens plats sitter alltid någon annan som vill byta bort sin egen lite sämre plats; "för nu är det ju så att jag sitter bättre här och Olle víll gärna sitta där", och på toaletten kommer det knappt något vatten och det är trångt så man slår i huvudet när man böjer sig för att dricka vattnet som man inte kan dricka, så sen blir man säkert dålig i magen och då är det upptaget på toaletten och när man går och köper kaffe gungar det så att man spiller ut det varma kaffet i knät på någon som sitter och sover och som blir skitförbannad...

Nja, så illa är det inte. Inte nu när jag väl är på plats och har ätit upp min matsäck. Och eftersom jag aldrig tidigare räknat med att tekniken ska vara med mig är det fantastiskt att jag nu kan sitta här och blogga, samtidigt som iTunes spelar Morrissey Live at Earls Court. Har ju hört talas om det där tidigare, att det finns internet ombord. Jo, visst. Lite som att höra att det finns kul klubbar i St Tropez, eller nåt. Säkert, men jag är nog inte bjuden. Nu är jag insläppt. Jag är med.

I helgen är det bröllop i Småland. Stressen på väg till tåget förvärrades att jag var inne på Jupiter och köpte en ny vit skjorta (Tiger). De jag hade tidigare var antingen fel sort, fel storlek eller sönder. Tyvärr är inte kostymen helt hundra heller. Sedan den inköptes har jag gjort vissa kroppsliga omstruktureringar. Från lite så där "välmående" i allmänhet till mer vältränad och definierad.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida