Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, augusti 14, 2006

Tysk höst?

Vad handlar det där om? Mycket riktigt, när jag ska ta tåget tillbaka till Stockholm är min plats återigen upptagen. Personen undrar om jag kan sitta på hennes betydligt sämre plats fram till Nässjö. Den här gången sa jag nej. Varför skulle jag? Behöva flytta packningen och inte kunna somna för då skulle någon efter Nässjö väcka mig och vilja ha sin plats.

Har anmält mig till en halvfarts kvällskurs i tyska på universitetet. Vet inte om jag kommer ha tid, men gör väl ett försök. Antar att man börjar helt från början. Kan inte påstå att jag kommer ihåg något från det jag läste på högstadiet. Durch, für, gegen ohne, um och det där.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida