Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, augusti 06, 2006

Navelludd(-ig)

Idag har jag varit ute vid Steninge slott, där jag för första sommaren på länge INTE spelat teater. Men jag var, precis som i samband med uppbyggnaden inkallad som expert. Nu för inpackningen av läktaren i ladan, där den ska föra en osäker tillvaro fram till nästa sommar, då den kanske får komma fram igen. Jag hoppas det. Det är en fin, trevlig och rolig tradition, det där att spela Shakespeare på sommaren.

I veckan ska jag börja jobba. I alla fall en kväll ska jag spela teater. Det kan jag behöva. Börjar känna mig lite luddig i kanterna. Syns jag? Finns jag? Och jag börjar bli sugen igen. Var lite trött på teater ett tag där, men nu ser jag fram emot att spela igen och skulle gärna ha något nytt projekt att bita tag i. Men det har jag inte.

Teater gör sig bäst på hösten. Och så på sommaren då förstås. Fast då är det lite annorlunda.

För övrigt åkte jag bil i fredags och det var kö - igen. Det har det inte varit, i alla fall inte där, på länge nu. Jag tänker rösta ja tack, gärna, till biltullar och/eller trängselavgift/skatt, eller vad det nu heter. Finns en del att reda ut där, fast jag tror ändå att fördelarna överväger.

Lätt för mig att säga som inte har egen bil och sällan betalar själv när jag kör eller åker.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida