Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, augusti 16, 2006

Ute och cycklar

Otack är dygdens lön, kanske det inte heter. Och det har väl överhuvudtaget ingenting med det något att göra, men jag kommer garanterat snart sakna den här händelselösa alldeles fria tiden.

Läser morgontidningar i lugn och ro, går lite fram och tillbaka till tvättstugan, anmäler mig till workshop, tar på en kavaj, stoppar en näsduk i bröstfickan, tar en snus och säger inte min sköna får jag lov, utan promenerar med paraply i hand till Hornstull.

Fikar med S, går till Jupiter som rear - igen - stammispratar med personalen om semester och sånt, säger att jag inte ska köpa något, jag inväntar höstnyheterna, vi ses.

Fikar - ja, igen - nu själv med bok på Rival på Mariatorget. Fortsätter, som så ofta, promenera runt Söder. Götgatan, Katarina bangata, Skånegatan, Götgatan - igen - Ringen, tunnelbana till Zinken. Pratar i telefon, går in på Konsum, köper potatis och ägg, som nu står på kokning. Här ska ätas sill, ägg, färskpotatis och ost.

Sen är det landskamp mot Tyskland i Tyskland - igen. Blir säkert inget vidare, men ändå. Och på lördag börjar Premier League - igen - och jag får åter lite valuta för Canal plus-avgiften. Det känns som om det är höst - igen.

Det mesta går i cykler och cirklar och återupprepas. Fast helt annorlunda.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida