Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, september 24, 2006

Gubbarna i trädgården

Vart tar de vägen? Gubbarna i trädgården. Den något yngre mannen som gungade fram. Och som dag ut och dag in gick runt och satt, alltid med en glass eller en läsk i handen. Kläderna alltid nedkladdade. Hörde aldrig att han sa någonting. Och den äldre mannen som ofta satt och sov och som envisades med att jag var hans läkare.

Inte vet jag. Antar att folk dör. Folk tas in på hem. Man kan sakna dem. De hörde liksom till.


Efter att inte kunnat vara där på över en vecka var jag ju bara tvungen att gå in på Pet Sounds idag. Frågar lite om The Mountain Goats. Får provlyssna. Det låter ju inte klokt - bergsgetterna - namnet alltså. Musiken kan jag inte uttala mig om. Det hade nog behövts några lyssningar. I alla fall avråds jag från att skaffa getternas skiva och istället köpa M. Wards Post-War. Det ska vara ungefär samma sak. Fast bättre. Kanske återkommer i frågan.

Bestämmer mig för att jag bara måste se Mando Diao på Debaser Medis nästa onsdag.

Ringer polisen. Ringer försäkringsbolag. Hej, det är jag igen!

Just när jag börjat vänja mig stack jag. Imorgon, upp i ottan, knega och skita ner sig igen. Går det? Ja, förmodligen.

Nu: Mäklarna, SVT1. Tror att jag passerar förbi i avsnitt 6 eller 9 eller, jag vet inte. Nåt avsnitt är det i alla fall.

Man borde äta mer skidfrukt. Eller?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida