Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, september 05, 2006

SKANDAL

Skandal, skandal. Folkpartister och zlatangäng. Dataintrång och inte komma i säng före tolv. Avgör själv vad som upprör mest. Kan bara säga att man minns Leijonborgs inlägg på DN-debatt för inte så längesen om omoralen i sossepolitiken. Hm... Då skulle det tjänas poäng. Och nu är det andra som är jättearga. Och lite glada också. Fast det låtsas vi inte om.

Det är skönt at få stryk, som Peter Wahlbeck brukade säga före det att han fick oväntat besök av en psykopat. Första dagen på nya bygget känner jag mig helt vilsen och har hemlängtan. Redan andra dagen är det lite trivsamt att gå runt och hacka, såga, tejpa och mäta. Småprata med danska hyregäster som flyttade till Sverige 1949 samtidigt som man saboterar deras lägenhet och med arbetskamrater från Dalarna, eller nåt, som mummlar något obegripligt och man håller med.

Fast det bidrar nog att jag inte ska vara där alla dagar till tidens ände. Så får det inte bli. På torsdag åker jag till Amsterdam och spelar teater istället.

Du ska inte springa på stan och köpa finkaffe. Du ska dricka bygg-kaffe. - Gammalt djungelordspråk

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida