Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, september 12, 2006

TV, politik och pop

Synd att inte kunna gå. Inte var dag det dimper ner en inbjudan till premiärmingel. Nästa måndag visar Bob Film tre avsnitt ur serien Mäklarna och bjuder på ett glas.

Anledningen till att jag är inbjuden är att jag i ett avsnitt har en minimal roll. I alla fall. Första avsnittet av Mäklarna kan ses på SVT1 söndagen den 24 september klockan 20.00.


"Men är det inte märkligt att man köper samma hus fem gånger? - Jag tror inte att det är så ovanligt". Jo, men visst, Nisse! Lundgren reder ut begreppen i DN.

För den som inte vet vad den ska rösta på kanske inte det direkt hjälper att se partiledare bli utfrågade i tv. Det blir mest en massa prat, kanske inte om bio och pop och plugget, men väl gammalt tjat, glidande svar och desperata utfall. Kan trots allt vara intressant att se vad två av Sveriges bättre journalister, Jan Guillou och Göran Rosenberg, kan åstadkomma när de två blocken varsinn kväll ska ställas mot väggar. Ikväll vänstersidan. TV4 20.00.

Senaste nytt i min musikspelare:

Mando Diao - Ode to Ochrasy
Fibes, Oh Fibes! - Emotional
The Tough Alliance - New Waves EP

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida