Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, september 05, 2006

Farväl Falkenberg

Igår blev jag medbjuden på förhandsvisning av Farväl Falkenberg på stiliga skandiabiografen. Snittar, chips, en fin film och en massa småstadsångest. Det är knappast nytt med dogma/dokumentär-feeling, men ändå något fräscht bland alla ofta tråkiga svenska filmer.

Men låt mig tjäna lite feministpoäng. Var är brudarna? Ett helt gäng trettioåriga killar kvar i småstaden och inte en tjej någonstans, på något sätt. Är det inte de som är kvar som brukar vara gifta och ha en massa barn?

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

inte 30-årsåldern, 20-årsåldern

7:27 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Oj, då! Inte lätt att veta. Eller det kanske det är. Är väl jag som tappat greppet om tid och rum.

9:26 em  
Anonymous Anonym sa...

Suck..Om du vill verkligen ta feministpoäng borde du ha sett tjejen med rakat huvud i början av filmen. Hon som sitter med Holger i soffan när han spelar gitarr.
Det finns ibland i ytterkanten en och annan tjej/ kvinna/mamma. Men det är väl inte det filmen handlar om, eller?
Min åsikt är att man inte behöver kvinnliga könet för att visa upp killar och defenitivt inte det manliga för att visa tjejer. Det är feminism.

9:49 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida