Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, september 27, 2006

Gympa

Det kanske inte är jag som drar det tyngsta lasset, det gör regissören. Men det är mycket att styra upp nu mitt i allt annat jobbande. Logistik, införskaffande av det ena och det andra, kontakter och information hit och dit.

I helgen intar vi gympasalen på Gröndalskolan. Det är dags för musikvideoinspelning. Av diverse anledningar har det inte kunnat bli av förrän nu, även om inledande planen var att göra det i början av augusti. Men nu är vi redo. Problemen i samband med inspelningen av musiken är glömda och nu låter det fantastiskt bra. Vackrare än du tror är vackrare än någonsin. Nya trummor, gitarrputs, mixning, mastring och inte minst, underbar körsång.

Och idén och temat för videon känns bra. Det blir igenkänning, nostalgi, humor och svärta. Tror jag. Som sagt, det är inte jag som styr det där. Det lämnar jag till de som kan. Själv ser jag bara fram emot att åka med och agera som mig själv och få mima till min låt tills jag aldrig vill höra den igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida