Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, oktober 13, 2006

Bada Bing!

Jag äter mig ur huset. Fast ibland blir jag bjuden också. I onsdags smörjdes kråset (?) på Söders hjärta - tre sorters sill och västerbottenost och vildsvinsytterfilé med enbärsgräddsås. Igår besöktes nya PortoFino på Brännkyrkagatan 93, som inte verkar ha någon hemsida - delikat pasta med kalvfilé och så tiramisu, serverat på stora, konstigt formade tallrikar. Skulle rentav kunna rekommendera båda ställena.

Annars har det varit barnteater, lägga slingor för golvvärme och skruva ihop badrumsskåp för resten av slanten i veckan. Nu ligger jag utslagen med den första helgen på länge utan jobb eller resor. Då kan man sova, se på tv, läsa, träna, och det där. Kanske blir det Debaser Medis imorgon för att fira den svenska, så kallade, indien. Vad det nu är? Låt oss säga att det handlar om oberoende pop. En samlingsskiva har sammanställts och det är releasefest. Tipspromenad, filmvisning, indiekören, hemligt band och en massa dj:er är utlovat.

På tal om nyöppnad rockklubb stänger CBGB´s i New York för gott på söndag. Bland andra Patti Smith ställer sig på den legendariska scenen igen, sen blir det inte mer. Jag hann i alla fall göra ett besök. En sunkig lokal där det just den kvällen inte bjöds på någon vidare musik. Fick i alla fall se en legend i publiken, Miami Steve-Little Steven-Steve Van Zandt, kärt barn har många namn, hade lämnat Bada Bing och stod och hängde i baren. Nu kan han plocka ner Save CBGB-skylten på sin flummiga hemsida.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida