Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, oktober 05, 2006

Mando på Medis

Det är inte deltablues från Stockholm utan "vanlig jävla punk från Borlänge". Nåja, det är i alla fall rock så att det räcker. Det är inte nytt, men det räcker gott för mig. Mando Diao förvaltar väl allt det där som är rock´n roll. De, och särskilt då Gustav Norén, vet hur man ska föra sig, skaka på huvudet och skrika yeah, som Beatles fast 2006.

Det är energi, känsla, attityd och svett - i slutet är det bara överkroppar. Vad mer kan man begära?

För övrigt måste droppas att jag mötte Gustav och Björn i en klädbutik i SoHo i New York och pratade lite med dem. Trevliga killar!

Dagens överraskande fråga på vårdcentralen: Har du stomi? Eh, nä, skulle inte tro det.

2 kommentarer:

Blogger Lena sa...

Mando Diao; håller med dig om attityden! Såg dem i Gbg för ett tag sen, men störde mig mycket på ett i mitt tycke kasst ljud.

2:31 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Kasst vet jag inte, men kan hålla med till viss del. Jonna Sima, tror jag det var, skrev i Aftonbladet att de aldrig lyckats låta riktigt bra på skiva, men live var bland det bästa man kan se i Sverige. Tycker nog trots allt skivorna är ett strå vassare.

8:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida