Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, oktober 04, 2006

Det brinner! Eller?

Vet inte om det är föreställningen, något någon ätit eller rädsla? När vi ska fly ut från teaterscenen är halva lokalen nedspydd.

Det är bara någon minut kvar av föreställningen när larmet går och en röst som försöker verka lugnande säger att det brinner i byggnaden och att vi ska utrymma. I lokalen sitter några hundra barn, en del skriker i panik, några gråter. Jag går och hämtar min gitarr.

Nej, jag är inte en ynkrygg som tog mina saker och stack, var bara tvungen att ta gitarren, sen hinner jag ändå först till dörren där jag sen står och släpper ut alla och försöker vara tröstande för de som behöver det. Barnen försvinner ut i ösregnet och vi står ensamma kvar.

Givetvis var det falsklarm. Det är blixten som utlöst larmet (och då menar jag inte karaktären Blixten, som jag spelar i föreställninigen), men någon eld syns inte till. Något slut blev det inte på pjäsen.

Ikväll beger jag mig för första gången till Debaser Medis. På scen: Mando Diao. För övrigt kommer Babyshambles i november för att göra ett nytt försök. Vågar man köpa biljett?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida