Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, oktober 02, 2006

Mimartist

Visst är det fantastiskt! Här sitter jag i min ensamhet med min ackustiska gitarr och ett litet anteckningsblock och hittar på. Det blir en låt - fast rättare sagt har det blivit ganska många nu - och så nu, ett tag senare, känns det som att jag skapat något som har fått eget liv och som en massa männikor är engagerade i.

I helgen var det ett tjugotal personer som jobbade stenhårt för att göra en video till låten jag kallar "Vackrare än du tror". Som sagt, fantastiskt. Tack till alla som var där och som gjorde det möjligt.

Nu återstår bara en massa arbete för regissören Hannes som ska klippa allt material. Det är flera timmar film som nu ska bli en video på tre och en halv minut. Något att bita i.

Det var verkligen kul att spela in. Som att stå framför spegeln och mima fast i kubik och kvadrat och allt på en gång. Låten på högsta volym, fyra kameror och en massa strålkastare rakt i ansiktet, sen var det bara att ge järnet, åma sig och leva upp till rockmyten.

När jag sen kommer hem och sätter på VH1 och ser The Jam på 70-talet använda samma snygga mick som vi känns allt helt rätt.

Men det var inte bara Emil och jag som rockade. Sen var det alla statister/skådespelare som agerade i Gröndalsskolans gymnastiksal. Tror det kan bli väldigt roligt, nostaligiskt och tragiskt på en gång. Det som spelades upp var en gymnastiklektion på 80-talet, fast alla var vuxna. Det hoppades bock och slogs kullerbyttor innan den stora finalen när det var dags för den traumatiska pardansen. Ja, vad som händer då får vi se när det blir premiärvisning.

Låten och videon kommer att läggas upp på wilner.nu så fort som möjligt. Det är upptempo, melodi som fastnar och inte en död sekund. Många verkar gilla det. Kan det vara en så kallad hit?


Imorgon och ett antal dagar till den här och nästa vecka: Spinkis på Dieselverkstaden för sammantaget så där en femtonhundra barn.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida