Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, oktober 08, 2006

Så här jobbar jag. Hur jobbar du?

Tänker, det här håller inte i längden. Måste ha ett stabilt hederligt jobb med en massa trygghet och hyffsad lön. Skaffar en bok i hur man coachar sig själv och hur man beter sig för att hitta ett nytt jobb. Frågar runt om inte någon känner till något jobb jag kan söka som skulle passa mig. Får ett tips på en fest. Skickar iväg en ansökan via mejl. Får komma på intervju (i måndags). Får jobbet (i fredags).

Riktigt så tuff var jag inte hela tiden. När jag inte fick besked i torsdags, vilket var sagt att jag skulle få, misströstade jag för en stund. Annars kändes det bra hela vägen och jag kände att jag hade kontroll på situationen.

1 november börjar jag arbeta på Försäkringskassan i Botkyrka och ska ta tag i det där med ohälsan. Ser fram emot det. Det verkar vara ett intressant och omväxlande jobb. Och så får jag flextid, en massa semesterdagar, träningskort och allt det där.

Onekligen ännu ett nytt spår i mitt försök i att leva upp till bilden av renässansmänniskan. Och ser man på, plötsligt skaffade jag ett jobb där min universitetsutbildning kom till användning.

2 kommentarer:

Blogger Lena sa...

Fast lön är inte att förakta. Jobba med ohälsa, varför inte? det behövs ju. Min filosofi är att om man kan göra skillnad för någon endaste människa så är det rätt. Så jag tror att du gör rätt. Bli inte byråkrat bara... men det ror jag inte att det är möjligt.

Fin hemsida

2:34 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Ska försöka fortsätta vara mer människa än byråkrat.

Kul att du kollat in hemsidan. Lyssna på låtarna! Snart kommer det nya också i lite annan stil. Och inte att förglömma, THE video.

8:04 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida