Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, november 02, 2006

Trafikrapport

Vilken dag! Första dagen på nya jobbet. Gått runt och skakat hand som värsta presidentkandidaten. Sen tog jag mig med pendeltåg till Södertälje för teaterjobb. Ingen hämtar mig på stationen. Går till sjukhuset (!). Förfryser nästan fötterna. En ensamåkare hämtar mig så småningom för vidare transport. De andra tar över tre timmar på sig att köra från Stockholm till Södertälje. Föreställningen börjar en och en halv timme försenad. Vi tar det hela i ett rasande tempo inför en häpen (?) publik. På vägen hem är det i stort sett stopp i trafiken från Kungens kurva och framåt. Får rapport om att den andra bilen från teatern som är ute ligger i ett dike på Lidingö. Till slut hittar vi en avfart som tar oss till Söder. Nu måste jag sova. Undrar om pendeln tar mig till jobbet i morgon bitti? Just nu förseningar på bortåt en och en halv timme.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida