Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, november 06, 2006

Staten och kapitalet

För ordningens skull. Det var Hammarby som kom trea och inte fick brons utan, lilla silver. Fyran får brons och får också spela Royal League, om det nu är till glädje eller straff. Beror nog, som sagt, på vem man frågar. Spelarna - nja (Vill vara lediga). Klubbledningen - absolut (Vill ha pengarna). Så var det utrett och allsvenskan kan lämnas därhän tills våren kommer och det börjar lukta gräs igen.

Fast kanske inte riktigt ändå. Nu ska det kvalas också. Får se om jag går dit när BP ska möta Häcken på Söderstadion.

Idag tryckte jag för första gången på knappen och gjorde under handledning ett litet uttag ur statskassan. Tre tusen spänn in på någons konto. Mycket avvägningar blir det. Å ena sidan, å andra sidan och sånt...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida