Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, november 11, 2006

The other side

Så har jag då kommit till andra sidan. Efter att ha varit med som någon sorts underhållare någonstans runt fyra hundra gånger när andra företag och organisationer av olika slag har haft kick-offer och konferenser får jag nu själv vara en av Dom.

Ni vet det där med att vara på konferensställe och det är frukost, kaffe, lunch, godis, frukt, tårta och kaffe igen, och ramlösa och allt det där som kanske ändå inte ska vara huvudsaken. Och man sitter där och det är projicerade datapresentationer, eller vad det nu heter, och sitta i grupper, eller team som vi säger på management-svenska, och snick- snacka och sen redovisa i storgrupp.

Och nu är det här offentlig myndighet och oj, vad mycket mål och resultat det är. Staplarna tar aldrig slut och det ska vara image och jämföras med företag på marknaden och hela den biten. För nu, eller det var väl egentligen ett bra tag sen, har the vind vänt och ingen ska tro att det bara är att flumma runt i någon stor offentlig sektor och ta det lite lugnt, bort med sjukpenningen för KUNDERNA och visa lite effektivitet.

Nu kanske det låter som jag försöker raljera här, och det kanske är precis vad jag gör, men allvarligt talat så har jag lärt mig mycket den här veckan och ser verkligen fram emot att lära mig mer om jobbet och få börja jobba på allvar. Det är intressant på många sätt och inte minst, har det visat sig, finns det många trevliga människor som nu är mina arbetkamrater och kollegor.

Ja, så man går vidare och äter middag på kvällen. En massa libanesiska rätter på Östermalm och det är drinkbiljetter och magdans och hitta folk man kan prata Oasis karriärutveckling och undrar vad Lennon hade gjort idag, med. Kort sagt, en lyckad dag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida