Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, oktober 31, 2006

Uppställning!

Efter att ha varit på gymmet och pumpat upp mig tar jag en sväng för att driva in en skuld. Hamnar i ytterligare ett skitigt fikarum, nu i Solna. Precis då känner jag att det här kommer jag inte att sakna. Får dessutom några avundsjuka kommentarer från några som också skulle vilja jobba på kontor istället för att slita ut sina kroppar.

Med fickorna fulla drar jag in till stan igen. Lyckas hålla mig. Avvaktar väderutvecklingen. Kanske behöver jag nya skor - också.

Det känns lite som att börja skolan igen. Jag har nya kläder och har packat ner skrivbok och penna. Jag har hämtat tidtabell för tågen och idag fick jag ett brev om att det är upprop eller, "din första arbetsdag", onsdagen den 1/11. Det blir information och bjuds på lunch. Spännande.

Hoppar nog över Söderstadion ikväll - igen. Vädret är bedrövligt. Men ska i alla fall tacka av Linderoth när han gör sin sista match som bajentränare. På söndag åker jag till Värendsvallen där han avslutar sin karriär i Hammarby med match mot sitt gamla Öster. Kan kanske bli spännande. Öster spelar för att inte åka ur serien direkt och Hammarby har eventuellt chans på en plats i Royal league.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida