Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, november 03, 2006

Det blåser på månen

Sitt still i båten. När det blåser, vill säga. Trodde jag skaffat mig ett tryggt och stabilt jobb. Det var lite det som var min tanke. Jag började alltså jobba den första, 2 november går man ut med planer på kraftiga omorganiseringar, neddragningar i budgeten och framförallt, totalt anställningsstopp i länet. Det var, så att säga, på håret att jag kom in överhuvudtaget.

Ni ska se att den där nya otäcka regeringen halloweenspökar någonstans där i bakgrunden!

Ipoden är bra på det sättet att den då och då serverar band och låtar man inte hört på ett tag och kanske nästan trodde att man var trött på. På väg till jobbet får jag höra ett par låtar av Kent och måste erkänna att det är riktigt bra. Fortfarande. Hade tröttnat ett tag där efter att de serverat några halvljumma mellanrätter till låtar och Jocke Berg kommit ut som gubbe. De får en chans till.

Var på möte på Linnégatan igår. Som det ser ut kommer det att bli wilnermusikvideoreleasefest (smaka på det behändiga ordet!) på Elverket den 9 december. Det blir premiär, exklusiv spelning och dj:ande bland annat från undertecknad. Alla är välkomna! Återkommer när det är definitivt spikat.

Frukt är, som alla vet, godis. Men det kan bli för mycket av det goda: Göteborgs Rapé No2 - Lingon.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida