Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, november 05, 2006

Värendspojkarna

Satt bland hammarbyare, men det hörs att man kommer från Småland. Stockholmarna bakom försökte trösta när Öster åkte ner i Superettan. En ensam galning roar oss andra på läktaren. Kommenterandet var väl matchens största behållning.

Men vem hade trott att Öster skulle klara sig kvar? Och efter matchen hotar Peter Wibrån med att fortsätta spela även nästa år: - Jag känner mig så jäklar pigg i kroppen. Jo, tjenare!

Hammarby gnetade sig upp till en tredje plats och får mot sin vilja (?) spela Royal League. Förmodligen är det så om man frågar spelarna i alla fall. Nykomlingarna AIK tog stora silvret. Vilka tog lilla?

Imorgon Babyshambles på Berns. Not! Pete Doherty har tappat bort sitt pass. Eller något i den stilen. Säger vi.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida