Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, oktober 26, 2006

Kim på nätet

Det världsomspännande nätet är inte så dumt ändå. Tänk vad det möjliggör nästan omöjlig informationshämtning och snabba kontakter med människor man knappt vet existerar. (Godmorgon! Medveten om att jag slår in en del rejält vidöppna dörrar här.)

Som många andra såg jag Kim Kösters tuffa häftiga snygga bilder i SVT:s Kobra. Söker på honom på nätet och kan titta på bilderna, tänker att jag skulle behöva en spännande bild till ett skivomslag, tar en rövare och mejlar honom. Han svarar efter någon timme. Självklart kan jag inte använda hans bilder så där fritt, men han tar inte illa upp utan blir glad över att jag gillar bilderna och frågar om min musik. Och så plötsligt har jag en dialog med en stor konstnär i Berlin.

1 kommentarer:

Blogger Lena sa...

Jag såg inte Kobra,tyvärr, men nu har jag tittat på bilder via länken. Fascinerande.

9:23 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida