Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, december 30, 2006

Återkomsten II


Tillbaka i Stockholm springer jag lätt runt Riddarfjärden. Alla möjlliga depåer är påfyllda med kolhydrater och transfetter. Sen får jag någon sorts sista-chansen-att-rensa-och-börja-om-ryck så här i årets sista stund och börjar gallra i garderoben, slänga gamla tidningar och kasta mat med utgånget datum. Någonstans mitt i allt det där lyckades jag även få en akut-tvättid.

Nu kan jag slappna av, glida i något bekvämt, dricka kaffe i mina julklappsmuggar från Rörstrand designade av Filippa K tillsamans med Johnny Cash och fångarna på San Quentin.

Det är inte svårt att vinkla saker med hälp av film. Bara belysa ena sidan. Utelämna resten. Bara ställa vissa frågor. Men om du inte gjort det, se Loose Change om 9/11. Jag skulle åtminstone vilja höra någon svara på frågorna som ställs. Varför hördes explosioner? Varför rasade WTC-husen? Något liknande har aldrig hänt, trots bomber och kraschade flygplan. Varför fanns det inget skrot efter flygplanet vid Pentagon? Varför hittades ingen svart låda, gjord i det tåligaste material som finns, men däremot ett pass, gjort i papper? Och så vidare och så vidare. Kalla mig gärna paranoid, men här finns det någon som borde stå till svars.

Kolla in omslagets baksida! Är det jag? Är det Truman Capote?

Och nej, det är inte mig du ska ställa till svars för den filmen.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Snygg sida!
Gott Nytt År! Fortsätt skriva, vi fortsätter läsa.

Kram S.

10:15 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Vad kul! Gott nytt år!

10:43 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida