Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, januari 02, 2007

Mordevahm*

Hej, det är från Försäkringskassan, säger man och låter som Fredrik Lindström när han pratar bussiga myndigheter och du-reformer. Och det känns ju lite konstigt när man är ny på jobbet, precis haft semester och inte vet om man får behålla jobbet. Men det går bra på något sätt ändå. Och jag trivs utmärkt i min nya roll. Tyvärr, kanske man får säga. Eller, det är det ingen som vet.

Idag har jag skummat regeringens regleringsbrev som kom i dagarna. Liksom den gamla regeringen betonar den nya vikten av att minska ohälsan och göra detta genom tidiga och aktiva insatser för få tillbaka människor i arbete. En annan utmaning som kommer igen i denna uppföljare är behovet av att på lämpligt sätt hantera den generationsväxling som är på gång inom organisationen. Eller i alla fall borde vara på gång. Det är där jag och vi kommer in i bilden.

Det var just denna hotade generationsväxling intervjun handlade om som jag gjorde för tidningen Dagens socialförsäkring före jul. Idag kom fotografen till kontoret och tog hur många bilder som helst i alla möjliga vinklar.

Annars har jag mest ätit pasta. Pastageggalåda från haket i Tumba till lunch och en betydligt smakfullare lasagne på Ringboms nu ikväll efter ett träningspass.


(*Mordevahm: Italiensk-amerikanska för någon som beter sig som en gris, en frossare, ett matvrak.)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida