Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, april 02, 2007

Bara för att

Springer över en mil. Och det går bra för jag har sällkskap och solen skiner och det är vackert runt Årstaviken. Se det som en nedjoggning efter gårdagens fotbollsmatch där jag vimsade runt på mittfältet, hade några chanser, men avslutade aningen svagt, det får erkännas.

Än hänger vi gamla med. Vinst 3-2 mot Spårvägens juniorer. Sen är det ju inte alla som är gamla i vårt lag heller, men nog retar det de där ungtupparna att förlora mot ett gäng som borde sett sina bästa fotbollsdagar. Vet inte vad det säger om dem. Eller oss.

Eftersom jag inte gör mitt vanliga jobb och det är varmt går jag runt med uppknäppt träningsoverallsjacka och solglasögon och tror att det är semester. Slutade tidigt i dag efter ett par barnteaterföreställningar. Åkte in till stan och skaffade nya earphones, som vi säger på svenska. Vilken skillnad! De blir utbrända efter ett tag de där. Nu låter allt fint igen. Och så köper jag någon sorts scarfs, eller vad det kan kallas. Lite cowboyfeeling. Dock ingen bögslunga . Det sägs att den är tillbaka och i den kan man ha saker. Var ska man egentligen göra av allt? Mobil, snus, iPod, nycklar... Men, nej. Där går gränsen, skulle jag tro.

Sen köper jag mat på Hemköp, stannar på Kaffebaren och sen får några gula tulpaner följa med hem. Bara för att.

Fick lite statistik över besök på wilner.nu. Ett antal besökare har klickat sig vidare från den här sidan (!). Big in Japan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida