Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, april 05, 2007

Påskblogg


Some boys get all the luck, säger Plura innan han signerar och jag roffar åt mig det sista exet av Svart blogg i butiken. På Kägelbanans scen sitter Jamie T ensam med sin bas, men lyckas ändå fylla lokalen med sin starka röst. Det blir en ganska kort historia eftersom inte alla låtar funkar att spela alldeles själv. Han ursäktar att bandet inte kunde följa med den här gången och lovar att de som kommer fram efteråt ska få en "tape" där bandet är med och spelar. Sen hostar han och känner sig krasslig. Kanske är kvällens spelning i Lund inställd?

Någon sorts inre påsk har infunnit sig. Det blir stillestånd. Och vad gör man då? Antar att det är bra med lite tid för eftertanke och vila. Det är bara det att jag inte är riktigt beredd.

Det fanns en tid för länge sen när mitt hjärta av sten. Jag kunde lämna allt och alla, jag bara bytte roll och scen. Nu rullar tårar nerför kinden, när jag kör ut genom Södertull, sjunger Plura innan han blir full för kärlekens skull.

Jag varken kan eller vill bli full längre. Det där var en spiral som knappast ledde uppåt. Kanske har mitt hjärta aldrig varit av sten heller och den här påsken tänker jag inte passera Södertull, men det är en bra text. Jag lägger mig och vilar och umgås med vänner under några dagar, sen får vi se vilka nya roller och scener som väntar.

För övrigt släpps biljetterna till Mötley Crüe i Globen på tisdag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida