Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, maj 27, 2007

Välhängd

På något konstigt sätt mår både jag och min magkatarr alldeles utmärkt samtidigt när en stressig vecka avslutas på Bistro Sûds uteservering med mycket delikat välhängd biff, pommes, bea-sauce, vit chokladmousse och starkt kaffe.

Tidigare på dagen var det vimsig teaterrepetition i Tanto. En märklig tanke att jag mitt i allt, om mindre än en månad, ska begå teaterpremiär ute vid Steninge slott. Det har inte funnits så mycket tid för repetition och nu är det inte så mycket tid kvar. En första åtgärd får bli att byta ut morgontidningarna jag läser på Pendeln mot manus.

Fick prova kostym för första gången i går. Kul kläder ska jag ha på mig. Både tuffa och fjolliga på samma gång, kan man nog säga. Läderstövlar som det växer bommor ur, badbyxor, och cape. Jag associerade genast till den här tidigare nämnda homoerotiska våldsfilmen 300. Får putsa lite till på magrutorna.

Ska du inte åka till landet och dansa små grodorna så har jag ett par fribiljetter till premiären. Säg till om du är intresserad!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida