Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, juni 18, 2007

Bohusgatan



Så har jag kommit ut på nätet också (har dock inte lyckats skicka mejl). Jag är på plats och lägenheten är väldigt fin. Nu sitter jag här i mina nya möbler framför min svarta platta tv med öppna fönster och hör ropen från fotbollsplanen. För övrigt verkar det dessutom vara här utanför mitt fönster man lite lagom i nattmössan, fast uppspelt, samlas 07.30 på lördagsmorgonen för att åka på bortamatch.

Allt gick snabbt och smidigt. Flyttfirma som fick packa, bära och köra i fredags medan jag mest stod och pekade. I lördags var det komplettering på IKEA tillsammans med mina vänner och alldeles egna inredare från Småland. In med kartongerna i lägenheten och där lämnade jag mina vänner med stök och bök och manualer. Jag drog iväg för att jobba och när jag sen kom hem var det precis som i ett sådant där program på tv. Försiktigt öppnade jag dörren och tittade in. Allt var färdigt. Monterat, placerat, inrett, städat och putsat. Fantastiskt! Vilken service.

Tror ändå att vi kom fram till att det var en win-win-situation. De tycker om att bygga, fixa, inreda och bjöds på tjusigt hotell. Jag tycker om att, tja, få saker ur Mina händer och att spela teater.

Nu är i stort sett allt redan färdigt och jag kan koncentrera mig på att njuta och att bo och på att jag har premiär på fredag. I mitt lyxiga kök ska det ikväll lagas mat, en husmans klassiker; raggmunk med fläsk och rårörda lingon.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

tjusigt värre! gratulerar till nya lyan och bra val av premiärmat i köket

9:06 fm  
Blogger Björn Johansson sa...

Man tackar! Ja, raggmunkarna blev utmärkta och det kokta fläsket stekt.

9:58 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida