Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, juni 05, 2007

Pardon my French

Inte för att jag kan franska. Men ändå:

Gerhard Schroeder vous a qualifié de « pur démocrate ». L'êtes-vous vraiment ?

Putin (i Le Figaro):
Oui, bien sûr ! Bien sûr que je suis un pur et absolu démocrate ! La tragédie, c'est que je suis le seul pur démocrate au monde. Voyez les États-Unis : des tortures horribles, des sans-abri, Guantanamo. Voyez l'Europe : des manifestations violentes, durement réprimées. Même les Ukrainiens se sont discrédités et vont vers la tyrannie. Depuis la mort de Gandhi, je n'ai personne à qui parler !

Vafalls?! Dags att ut och träna i buskarna igen? Med sådana här stolliga uttalanden är det ju inte konstigt om ryss-skräcken vaknar till liv igen.

Så där har det väl inte låtit sedan Brezjnev, eller nåt. Å andra sidan framförde ett livslevande Status Quo just Whatever you want i Bingolotto i min tjock-tv...

För övrigt sträcker sig mitt nationaldagsfirande i morgon till att hålla på Sverige i EM-kvalet mot Island. Sen får det räcka med självförhärligande nationalism.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida