Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, juni 06, 2007

Från Solna till soffan

Kick-Start my Heart (missade tyvärr de stygga pojkarnas spelning på Globen i går). Uppe 07.30 denna röda dag och det är redan riktigt varmt. Ger mig ut och springer och Rålis ser ut som ett slagfält. På plats finns en enda övergiven soldat. Vet inte om han blivit kvar eller bara är tidigt ute. Sen bjuds jag på en präktig frukost på teatern; fil, müsli, sill, omelett och hela den biten. Efter det har jag hängt i solen ute vid Slottet. Nu är det laddat i soffan; kaffe, cola, snus, chips, allt inom armlängds avstånd. Nu reser jag mig inte förrän Sverige vunnit.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida