Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, juni 24, 2007

Snabba Cash

Så var premiärhelgen avklarad och i morgon är det måndag igen. Tillbaka till dagjobb och stiga upp på morgonen. Ska dessutom avhandla försäljningen av min gamla lägenhet, lämna nycklarna och förmodligen aldrig återkomma till Lundagatan 36F. Ska dock skicka dit städning lite senare eftersom målningen inte blivit riktigt färdig. De får sköta jobbet, så sköter jag fakturorna.

Känns lite konstigt att åka direkt för att kasta mig in i ett jobbmöte i morgon. Det är bara en dryg vecka sedan, men känns längesen jag var på jobbet och har varit en del annat att tänka på. Hur är det nu vi gör? Vad är det jag ska göra? Antar det löser sig när jag väl är på plats.

Har gett efter och läser nu det alla andra redan läst. Jens Lapidus Snabba Cash, om en verklighet, antar jag, precis utanför min dörr, som jag i stort sett har missat. Fast ändå inte. Det är bara det att jag inte är ute i det där, krogarna, kriminaliteten, drogerna, och tur är väl det. Men nog anar man. Och det behövs inte mycket fantasi och inlevelseförmåga för att förstå att det är så där det är. Och på senare tid har det faktiskt kommit mig nära om jag tänker efter, via människor jag känner. Stan är full av koks. Och snabba Cash.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida