Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, augusti 19, 2007

Det är höst

Sent ska man vakna. I ett sista desperat försök att skapa semester- och sommarfeeling blir det frukost i det gröna nere vid kajen. Sen sitta och frysa framför Parkteaterns scen i Galärparken och lyssna/se på det tjechovksa pennfajtandet, vilket naturligtvis på köpet är ett stycke teaterhistoria. Måsen, Onkel Vanja, Tre systrar, Körsbärsträdgården och däremellan Stanislavskij.

Vad har hänt med Man United? Laget som inte kunde förlora kan inte vinna.

För att citera kommentatorn i Liverpoolmatchen när Chelsea fick straff: That´s more than controversial.

Söndagsångest XL. I morgon tar jag pendeln till Tumba igen. Fast jag har tjuvstartat lite med jobbandet. Både torsdag och fredag var det teaterspelande.

Det sägs att julen ligger bra till i år. Då blir det långledigt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida