Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, augusti 13, 2007

Det var inte meningen

Det har tagit på krafterna det där med sjukdom, semester och londonresa. Hade jag inte väckts av att telefonen ringde i dag på förmiddagen efter tio timmars sömn hade jag nog sovit fortfarande.

Sen tog i alla fall mig iväg till ännu en sådan där inte alltför meningsfull provfilmning för reklamfilm. Hur många ska man behöva gå igenom innan det resulterar i jobb? På väg hem stoppas jag av repoter från en tv-kanal som upplyser om att det är de vänsterhäntas dag just i dag och ja, jag visar mig vara vänsterhänt och sen ger jag totalt meningslösa tafatta svar på meningslösa frågor. Varför?

Nej, varje dag kanske inte kan vara fylld med någon djupare mening, men nu får det räcka för i dag. Tror jag ska gå ut och ligga i solen, som jag tror kommit fram nu, och läsa tidningarnas uppsnack inför kvällens derby. Skippar Råsunda och håller mig framför tv:n. Det låter som meningen med semester.

Det är mycket fotboll nu. Fick i mig åtminstone ett par Premier League-matcher i helgen och i går fick Man United stå åt sidan för BP. När jag tar mig till Grimsta vankas det poäng, tre stycken till och med den här gången. Det kan gå vägen. Örebro är allsvenskans sämsta lag.

4 kommentarer:

Blogger Susanna sa...

Vi verkar dela samma öde; sjuka & vänsterhänta.

11:30 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Finns det ett samband där?

11:23 fm  
Blogger Susanna sa...

Nej, det låter obehagligt. Ser rubrikerna framför mig: "Nya studier visar på ett samband mellan vänsterhänthet och ökade sjukskrivningstal. (En nyligen gemomförd undersökning, som omfattar två personer, visar att så är fallet)"... Typ.

7:15 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Ska bli intressant att se vad socialstyrelsen rekommenderar för sjukskrivningstid för vänsterhänthet, när jag kommer tillbaka till F-kassan efter semestern!

12:11 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida